Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-01-19 |
タイトル |
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タイトル |
チャットボットを用いた報告業務支援システムの開発-災害対策訓練への適用- |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development of A Report Assistance System using Chatbot - An Application Case of Disaster Drill - |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
チャット・SNS |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属 |
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NTTコムウェア株式会社 |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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NTT Comware Corporation |
著者名 |
角田, 啓介
岡崎, 優尋
小柳, 隆人
坂井, 俊之
酒井, 真紀子
角田, 伸
箕浦, 大祐
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著者名(英) |
Keisuke, Tsunoda
Masahiro, Okazaki
Ryuto, Koyanagi
Toshiyuki, Sakai
Makiko, Sakai
Shin, Kakuta
Daisuke, Minoura
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本稿では,組織における業務効率化を目的とし,チャットボットを用いた報告業務支援システムを提案する.多くの場合,組織は階層構造をなし,業務における報告業務は多数の担当者から彼らを束ねる少数の管理者へなされる.この場合,以下 2 点の課題がある.(1) 担当者は漏れ抜けなく迅速に報告業務を実施することが困難な点 (2) 管理者は多くの担当者からの報告を迅速かつ的確にまとめ,状況の把握と担当者への指示などの意思決定を実施することが困難な点.本稿では上記課題を解決するため,チャットボットを用いた報告業務支援システムを提案する.提案するシステムでは,担当者はチャットボットとの対話を通じて必要な情報を漏れ抜けなく入力でき,正確かつ迅速な報告を実施できるようになる.また管理者はチャットボットより報告された内容をまとめる管理システムにより,自動的に報告結果のまとめや進捗状況の管理ができるようになり,迅速かつ正確な現状把握と意思決定が可能になる.実用性評価のため,提案システムを災害対策訓練における安否確認報告訓練に適用し,その有効性を示す. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper proposes a report assistance system using chatbot to improve business efficiency in organizations. Most of organizations have hierarchical structure with amounts of workers and less managers. In general, there are two main issues. (1) It is difficult for workers to make a report quickly and accurately in their busy works. (2) It is difficult for managers to get reports from amounts of workers, analyze them, and make a decision based on results of the analysis quickly and unerringly. To solve these issues, we propose a report assistance system with report assisting chatbot and management system. The chatbot in our proposal enables workers to make a report using interactive interface and sequential process on mobile devices. The management system in our proposal enables managers to get the summary of reports from workers and progress of their works automatically and quickly, and make a decision based on them quickly and unerringly. To evaluate our proposal, we conducted the experiment with our proposal for confirmation of employee's and facility's status in organizational disaster drill, and analyze and clarified the effectiveness of our proposal. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12628327 |
書誌情報 |
研究報告コンシューマ・デバイス&システム(CDS)
巻 2018-CDS-21,
号 13,
p. 1-8,
発行日 2018-01-19
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8604 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |