Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2018-01-15 |
タイトル |
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タイトル |
観光地名なしツイートからの観光地に関する感想の抽出手法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Extraction Method of Impressions about Tourist Spots from Tweets without Tourist Spot Names |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[特集:社会の知的化を先導するコラボレーション技術とネットワークサービス] 観光情報,情報抽出,マイクロブログ |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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和歌山大学大学院システム工学研究科 |
著者所属 |
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和歌山大学システム工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Systems Engineering, Wakayama University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Systems Engineering, Wakayama University |
著者名 |
渡邉, 小百合
吉野, 孝
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著者名(英) |
Sayuri, Watanabe
Takashi, Yoshino
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,ドラマやアニメの舞台への聖地巡礼等の新しい形態の旅行が出てきたことや,外国人旅行者の増加から,観光地に対して新しいニーズが発生してくることが考えられる.これより,観光地側も観光客のニーズや問題点を知り,観光地の発展につなげていく必要がある.しかし,Twitterにおいて「観光地名が入っていない観光地に関するツイート」の収集が困難であるという問題があった.そこで本研究では,観光地名を含まないツイートからの観光地に関する感想の抽出手法について検討し,下記を明らかにした.(1)観光地の特徴語を含むツイートの中には,観光地に関する感想が含まれている可能性がある.(2)観光地名入りツイートの前後に呟かれた観光地名なしツイートの中には,観光地に関する感想が含まれている可能性がある.(3)観光地名入りツイートに対するリプライには,観光地に関する感想が含まれている可能性がある.(4)観光地名を含まない画像付きツイートには,観光地の食べ物や催し物に関する感想が含まれている可能性がある. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
New needs for tourist spots may arise because the appearance of new forms of travel in Japan, in which fans visit the locations of dramas and animated programs, and the number of foreign travelers to Japan has increased in recent years. Therefore, tourist spot operators want to know the needs of tourists and any problems with the tourist spot so that they can be solved. However, insufficient tourist information was provided by Twitter. In this study, we propose an extraction method of impressions about tourist spots to apply to tweets that do not contain tourist spot names. The experiments provided the following four results: (1) Tweets containing feature words contain tourist information. (2) Tweets without tourist spot names tweeted before and after tweets containing tourist spot names contain tourist information. (3) Replies to tweets containing tourist spot names contain tourist information. (4) Tweets with images that do not contain tourist spot names contain information regarding the food and entertainment available at tourist spots. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 59,
号 1,
p. 43-51,
発行日 2018-01-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |