Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-08-28 |
タイトル |
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タイトル |
自律分散コネクテッドカーを実現する円形配列フェーズドアレー偏波制御4×4MIMOアンテナの開発 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development of a Circular Phased Array Weighted-Polarization 4x4 MIMO Antenna for Ad Hoc Network Connected Car System |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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富山大学大学院理工学研究部 |
著者所属 |
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富山大学大学院理工学研究部 |
著者所属 |
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富山大学大学院理工学研究部 |
著者所属 |
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富山大学大学院理工学研究部 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering, Toyama University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering, Toyama University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering, Toyama University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering, Toyama University |
著者名 |
本田, 和博
岩本, 大史
福嶋, 大希
小川, 晃一
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著者名(英) |
Kazuhiro, Honda
Daishi, Iwamoto
Taiki, Fukushima
Koichi, Ogawa
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本論文では,自律分散コネクテッドカーを実現するため,到来波推定機能と超高速通信を同時に実現できる円形配列フエーズドアレー偏波制御 4×4 MIMO アンテナを提案する.まず,提案する円形配列フエーズドアレー偏波制御 MIMO アンテナの特徴と構成について述べる.次に,到来波方向を推定する手法について述べる.電磁界解析を行った結果,高精度で到来波方向を推定できることが明らかとなった.次に,到来波方向の指向性利得を最大化する方法について述べる.4×4 MIMO アレーアンテナのモンテカルロ解析を行った結果,到来波方向が変化しても高い伝送容量を維持できることがわかった.この結果,提案アンテナを用いることによって自律分散コネクテッドカーを実現できることが明らかとなった. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper presents a circular phased array weighted-polarization 4 x 4 multiple-input multiple-output (MIMO) antenna with the capability of angle of arrival (AOA) estimation, aiming at realizing gigabit high-speed communications for use in ad hoc network connected car systems. Firstly, the structure and functional features of the 4 x 4 weighted-polarization MIMO antenna system is described. Then, a method of estimating an angle of arrival for incident waves using an interferometric monopulse technique is illustrated. On the basis of an electromagnetic field analysis, it is clarified that the proposed method achieves a high degree of accuracy for AOA estimation. In the subsequent section, a methodology of controlling the radiation gain in the direction of incident waves is explained. A Monte Carlo analysis of the 4 x 4 channel capacity using the proposed antenna is carried out. The results show that a high level of channel capacity can be obtained regardless of the direction of communication, confirming that the developed technology has a high potential to realize ad hoc network connected car systems. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11515904 |
書誌情報 |
研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)
巻 2017-ITS-70,
号 1,
p. 1-6,
発行日 2017-08-28
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8965 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |