Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-03-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
BYOD-PCとコース管理システムを活用した電気電子回路演習科目の実施 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Course Development of Electric and Electronic Circuit Exercise utilizing BYOD-PC and Course Management System |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
京都大学情報環境機構 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学大学院工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学大学院工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学大学院工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学大学院エネルギー科学研究科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Institute for Information Management and Communication, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Engineering, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Engineering, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Engineering, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Energy Science, Kyoto University |
著者名 |
青木, 学聡
久門, 尚史
木村, 真之
蛯原, 義雄
下田, 宏
|
著者名(英) |
Takaaki, Aoki
Takashi, Hisakado
Masayuki, Kimura
Yoshio, Ebihara
Hiroshi, Shimoda
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
京都大学電気電子工学科は 2016 年度に BYOD-PC を前提とした電気電子回路演習科目を必修科目として開始した.必修科目として演習を成立させるために 「ソフトウェア,ハードウェアの選定」, 「必修科目のためのセーフティネット構築」 を準備段階において検討し,これに合わせて演習カリキュラムを設計した.一方,演習の実施時段階においては,京都大学のコース管理システムを積極的に活用し,「テキスト,各種資料の配布」, 「課題提出と個々の進捗確認」 をすべて電子的に行った.BYOD-PC とコース管理システムを活用することで,演習科目における反転学習の導入,個人単位のスキルの習得とグループワークによるプロジェクト的活動の連携といった,新しい形態での演習科目を実現できた. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Kyoto University Undergraduate School of Electrical and Electronic Engineering deployed a course of circuit exercise on the premise of BYOD-PC from FY 2016. This course is a compulsory subject for the school, so that the course curriculum was designed in consideration with “selection of relevant software and hardware” and “ICT facility support”. This course was operated utilizing course management system to organize “distribution of textbook and related materials” and “submission of weekly and midterm reports” electronically. By use of BYOD-PC and course management system, we were able to introduce novel learning style for exercise subjects as well, such as flipped learning for acquisition of individual unit skills, and collaboration of project activities by group works. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2017-CLE-21,
号 3,
p. 1-5,
発行日 2017-03-14
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |