Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2016-11-02 |
タイトル |
|
|
タイトル |
人体の動きを表現した3次元立体作品製作手法 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A method for making 3D statue that represents motion of human body |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
テーマセッション1 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者名 |
古川, 亮
中野, 裕太
向井, 貴昭
馬場, 雅志
宮崎, 大輔
日浦, 慎作
|
著者名(英) |
Ryo, Furukawa
Yuta, Nakano
Takaaki, Mukai
Masashi, Baba
Daisuke, Miyazaki
Shinsaku, Hiura
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
近年,安価なモーションキャプチャシステムが普及し,人体の動きをデータとしてキャプチャすることが容易に行えるようになった.キャプチャされた人体の動きは,通常 3 次元 CG のアニメーションなどに応用されるが,人体の四肢の動きのデータは,それ以外にもアート作品への応用が期待される.本報告では,人体の動きそのものから,アート作品として 「動きを表現する彫像」 を製作する手法を提案する.提案手法では,キャプチャされた人体ボーンの連続フレームから,動きを表す 3 次元形状を作成し,それを3次元プリンタで出力することで,形状作品を製作する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Recently, inexpensive, off-the-shelf motion capture systems have become available, and capturing human motion data is getting easier. While most of the captured motions are used for 3D CG animations or user interfaces, using those data for for making artistic pieces would be a promising field for application. In this report, a method for making “sculptures representing human motion” as pieces of art from motion data of human bodies. In the proposed method, 3D shape polygon mesh whose shape represents a human motion is generated from the output of the motion captured human bones of series of time frames. Then, the shape data is materialized as a real 3D statue using a 3D printer. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10100541 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
巻 2016-CG-165,
号 11,
p. 1-5,
発行日 2016-11-02
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8949 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |