Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2016-10-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
深層学習を用いたStarCraftの敵作戦予測 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A prediction of opponent strategy using deep learning in StarCraft |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
松江工業高等専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
松江工業高等専門学校 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Matsue College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Matsue College |
著者名 |
鎌田, 徹朗
橋本, 剛
|
著者名(英) |
Tetsuro, Kamada
Tsuyoshi, Hashimoto
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
StarCraftはRTS(Real-Time Strategy)ゲームの中でも特に人気のシリーズであり,多くのプロが存在している.現在までに,プロより強いAI開発を目標として様々な研究が行われているが,AIはプロに対して0勝15敗と惨敗しており,プロのレベルには遠い.本研究ではより効率的なAIの強化を考え,StarCraftの作戦に注目し,深層学習を用いた対戦相手の作戦予測手法を提案する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
StarCraft is a particularly popular series of RTS (Real Time Strategy) games with which many professional players play. Various studies aimed at development of StarCraft AI that is stronger than professional players have performed to date, but the AI played with professional players and that result is zero win fifteen loses among fifteen games form AI. It shows that AI is far from professional level. Considering effectively reinforcement of StarCraft AI, this reserch introduce a prediction of opponent stragegy using deep lerning. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2016論文集
巻 2016,
p. 167-171,
発行日 2016-10-28
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |