Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2016-05-19 |
タイトル |
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タイトル |
複数車線からなるサグ部における車々間通信を利用した自然渋滞解消支援 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Assisting resolution of natural traffic congestions on sag sections consisting of multi-lane using VANET |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ITS |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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芝浦工業大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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芝浦工業大学大学院理工学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering and Science, Shibaura Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Engineering and Science, Shibaura Institute of Technology |
著者名 |
渡邊, 拓哉
森野, 博章
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著者名(英) |
Takuya, Watanabe
Hiroaki, Morino
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
高速道路では道路構造上の問題により生じる渋滞 (自然渋滞) が頻繁に発生する.自然渋滞はサグ部と呼ばれる区間で特に多く生じる事が知られている.この問題への対策として筆者らは 5.8GHz 帯と 700MHz 帯を用いた車々間通信により渋滞区間での車群の位置と速度の情報を後続車両に通知し,これに基づいて渋滞原因となっている車両と後続車両のドライバーに渋滞解消運転を促す手法を提案しており,単一車線を対象にシミュレーション評価を行いその有効性を示している.本論文ではさらに現実的なモデルとして 2 車線からなる複数車線を定義し,複数車線での渋滞原因である車線変更挙動に着目して,渋滞に起因するような車線変更挙動を抑制させる手法を新たに提案する.シミュレーション評価の結果,既存方式に比べ,車載器搭載率が低い場合においても提案手法は渋滞緩和および全体車両の走行速度向上に効果が見られた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In expressways, natural traffic congestions are frequently caused by the problem of road structures. Especially, many natural traffic congestions are known to happen at sag sections. For this problem, we proposed vehicle-to-vehicle communications using 5.8GHz and 700MHz which transmit information for the vehicle which is the head of congestion car group to recover velocity and also transmit for following vehicle which cannot confirm congestions to restrain velocity and we confirm effectiveness for alleviation of congestions on single lane. In this paper, we define multi-lane composed of 21anes as a more realistic model and we propose controlling lane change behavior leading to congestions. From the simulation result, proposed method takes good effect for alleviation of congestions compared to the existing method if on-vehicle communication device is low percentages. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10116224 |
書誌情報 |
研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS)
巻 2016-DPS-167,
号 15,
p. 1-6,
発行日 2016-05-19
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8906 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |