WEKO3
アイテム
PBL型ゼミにおける学生の社会人基礎力要素の変容分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/147527
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/147527c3fd175b-351b-44e3-9228-18a6473f8f08
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-01-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | PBL型ゼミにおける学生の社会人基礎力要素の変容分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis of the Transformation of Student's “Fundamental Competencies for Working Persons” in The Seminar with PBL | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
神田外語大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kanda University of Forign Studies | ||||||||
著者名 |
石井, 雅章
× 石井, 雅章
|
|||||||
著者名(英) |
Masaaki, Ishii
× Masaaki, Ishii
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告は,休耕地活用という地域における実践的な課題をテーマにした PBL 型ゼミにおける学生の社会人基礎力の変容について,学生の自己評価データを用いて明らかにする.その結果,学年,年度,チームによる相違,同一学生の年次進行による変容が,有意な差で存在することが明らかになった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this report, we analyze the transformation of students' “Fundamental Competencies for Working Persons” in the seminar with PBL, which has the theme of the practical challenge to the actual public issues in the rural community. As a result, it was found to be present in significant difference between school year, fiscal year, and the teams. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12496725 | |||||||
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE) 巻 2016-CLE-18, 号 1, p. 1-8, 発行日 2016-01-30 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2188-8620 | |||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |