Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-03-06 |
タイトル |
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タイトル |
オブジェクトの目立ちやすさの定量化~枠線による誘目度モデル構築~ |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Quantification of Visual Attention - A study on Frame Effect Modeling - |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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NEC情報・ナレッジ研究所 |
著者所属 |
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NEC情報・ナレッジ研究所 |
著者所属 |
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NEC情報・ナレッジ研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Knowledge Discovery Research Laboratories, NEC Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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Knowledge Discovery Research Laboratories, NEC Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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Knowledge Discovery Research Laboratories, NEC Corporation |
著者名 |
古川, あずさ
吉田, 悠
池上, 輝哉
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著者名(英) |
Azusa, Furukawa
Haruka, Yoshida
Teruya, Ikegami
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
画面上の重要な情報を目立たせることで,ユーザの状況把握を助け,見落としを低減することができる.筆者らは,開発者による適切な画面設計の支援に向け,画面上のオブジェクトの目立ちやすさを定量化する誘目度モデル構築を進めている.今回,枠線による誘目度モデルを,オブジェクトの目立ちやすさを採点法で評価してもらうユーザ実験により構築した.本モデルは,枠線及びその内外の色により誘目度を算出する.実験方法と構築したモデルについて報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A Screen which is designed as important information catch user's attention is said to reduce human error, because it encourage user's situational awareness. In order to help system developers to estimate user's attention on a screen, we have developed several models which quantify user's visual attention. This paper reports development of a model which quantifies object's frame effect on visual attention. We have carried out an experiment to verify relationship between colors of framed objects and visual attention. Variables of the model are color of frame, and its inside and outside colors. This paper reports details of our experiment and the model. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1221543X |
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
巻 2015-HCI-162,
号 1,
p. 1-8,
発行日 2015-03-06
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Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |