WEKO3
アイテム
マルチランデブを用いたLOTOS仕様の実行の可視化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/13662
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/136627708de83-a542-4caa-a509-fd6a8abeb412
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1996-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | マルチランデブを用いたLOTOS仕様の実行の可視化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Visualizing Dynamic Behavior of LOTOS Specifications Using Multi - rendezvous Mechanism | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:マルチメディア通信と分散処理 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | プロトコル | |||||||
著者所属 | ||||||||
滋賀大学経済学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学基礎工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪市立大学生活科学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学基礎工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Economics, Shiga University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering Science, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Human Life Science, Osaka City University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering Science, Osaka University | ||||||||
著者名 |
安本, 慶一
× 安本, 慶一
|
|||||||
著者名(英) |
Keiichi, Yasumoto
× Keiichi, Yasumoto
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では 仕様記述言語LOTOSで記述された仕様(プログラム)の実行を可視化するための一手法を提案する. 本手法では 可視化を行うためLOTOSをアニメーションが記述できるよう拡張する. 拡張したLOTOSを用いて 可視化を行いたいLOTOS仕様(元仕様)に対する可視化用シナリオを記述する. 元仕様とその可視化用シナリオをLOTOSの同期メカニズムを用いて あるイベントが実行されたときに対応するアニメーションが表示されるように指定する. 元仕様と可視化用シナリオの組は 我々が開発しているLOTOSコンパイラによりマルチスレッド化プログラムに変換され高速に実行される. 本手法により 元仕様を変更することなく可視化用シナリオを作成でき 実行状況をリアルタイムで視覚表示可能になる. いくつかのLOTOS仕様の可視化 作成したシステムの性能評価を行い 本手法の有効性を確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a method for visualizing LOTOS specifications using multi-rendezvous mechanism. For visualization, we have extended LOTOS by introducing some primitive animation events. Using the extended LOTOS, we describe a visualization scenario for events which we would like to visualize their execution. Then, we execute the original specification and its visualization scenario in parallel under LOTOS multi-rendezvous mechanism so that the corresponding animation is activated when each event is executed. The pair of the original specification and its visualization scenario is converted into the multi-threaded object code using our LOTOS compiler. In our visualization method, we can specify the visualization scenario without modifying the original specification, and we can derive an object code which animates the original specification in real time. We have tried to visualize some LOTOS specifications and evaluated the performance of the derived object codes. The results have shown the usefulness of the proposed visualization method. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 37, 号 5, p. 687-697, 発行日 1996-05-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |