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アイテム
Distortion - oriented技術による3次元シーンの自動簡略化手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/12833
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/128338f583c18-5f2e-48b0-86c3-1514d17135a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
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公開日 | 1999-02-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Distortion - oriented技術による3次元シーンの自動簡略化手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Automatic Simplification of the 3 -D Scene Using Distortion- oriented Approach | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:ヒューマンインタフェースとインタラクション | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | ビジュアルインタフェース | |||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学大学院情報システム学研究科/現在,セガ・エンタープライゼス | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,セガ・エンタープライゼス | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Systems, University of Electro - Communications | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with SEGA Enterprises, Ltd | ||||||||
著者名 |
井上, 正行
× 井上, 正行
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著者名(英) |
Masayuki, Inoue
× Masayuki, Inoue
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 仮想現実感システムや情報視覚化システムに代表される対話的3次元グラフィックスシステムにおいては大量のポリゴンを表示しつつも 対話性を確保することが重要な問題である. 本論文ではdistortion-oriented技術を用いることによって3次元シーンを自動的に簡略化する手法について述べた. 具体的には ユーザイベントがない場合 十分な描画時間があるのですべてのオブジェクトを表示する. しかし ユーザイベントが生じた際には 着目しているオブジェクトとその近傍のオブジェクトのみを表示し 他は描画しない. 我々は この近傍を決定するためにdistortion-orientedアルゴリズムの1つであるFractal Viewsを用いた. 本手法は仮想空間ウォークスルー 3次元CADデータ 分子モデル視覚化に適用され その効果を確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In interactive 3-D graphics systems, such as virtual reality systems, information visualization systems, etc., it is important to manipulate a large number of polygons and to maintain high interactivity. This paper proposed a technique to simplify the 3-D scene automatically by using distortion-oriented algorithm. While no user event occurs, the system renders all objects in the scene graph since there is enough time to do so. When a user event is detected, the system renders a current focused object and its neighborhood (in the scene graph). To decide the neighborhood, Fractal Views, which is variation of distortion-oriented algorithms, is used. The technique was applied to virtual-walkthrough, 3-D CAD data, and molecular visualization. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 40, 号 2, p. 537-546, 発行日 1999-02-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |