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アイテム
自律分散制御路側網システムのセキュリティ機能の開発
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/11053
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/11053602c6e3b-ae25-4100-9f17-41fff3230a19
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
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公開日 | 2003-12-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 自律分散制御路側網システムのセキュリティ機能の開発 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Development of Security Functions for Roadside Network by Autonomous Decentralized Control | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:ユビキタス環境のモバイル通信システムとITS | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | モバイルセキュリティ | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム開発研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム開発研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所ネットワークソリューション事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所システム開発研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd., Systems Development Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd., Systems Development Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd., Network Systems Solution Division | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd., Systems Development Laboratory | ||||||||
著者名 |
福澤, 寧子
× 福澤, 寧子
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著者名(英) |
Yasuko, Fukuzawa
× Yasuko, Fukuzawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ITS(高度道路交通システム)におけるスマートゲートウェイシステムでは,基地局などを自律分散制御する路側網通信システムと,路側網と高速走行する車両間をDSRC(Dedicated Short Range Communication:狭帯域通信)で接続する路車間通信システムを用いて,多種多様なサービスの提供が検討されている.路側網,路車間通信システムは,様々な攻撃の対象となりうることから,不正アクセス,データの盗聴や改ざんを防止するなどのセキュリティ機能要件が高い.一方,路側網システムは大規模であり,システムの既設部を停止することなく段階的に拡張することが望ましく,各装置が自律的に動作し,他装置へ影響を与えることのない自律分散制御システム(ADS: Autonomous Decentralized Systems)であることが有効である.しかしながら,従来のADSは,事業所内で管理される比較的信頼性の高いものであったため,セキュリティについては議論されていない.本論文では,不正アクセス,データの盗聴や改ざんを防止するために,自律分散制御される路側網システムのセキュリティ要件と実現要件を明確化し,そのうえで路側網システムのセキュリティ機能を開発,評価した.その結果,実用にむけた適用可能性を確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The smart gateway system for intelligent transport systems (ITS) is intended to connect vehicles with a network and to provide drivers with a variety of services. The roadside network consists of base stations (BSs), a gateway, and a local server (LS). The BS's antennas are placed alongside the road, and they communicate with vehicles by using Dedicated Short Range Communication (DSRC), a wireless communication protocol. The BSs, the GW, and the LS form the Autonomous Decentralized System (ADS). Equipment connected to the ADS acts autonomously, which has two advantages. The system can be extended easily, and even if the part of the system breaks down, the rest of the system can remain operational.ADS in the past has been vulnerable to certain attacks. To prevent such attacks, we have proposed security counter measuresthat establish secure communications in the roadside network. This paper describes the security requirementsthat are suitable forthe ADS roadside network, implementations of thesemeasures, and evaluations of the performance of the security process on the smart gateway system. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 44, 号 12, p. 3090-3097, 発行日 2003-12-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |