Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2014-10-15 |
タイトル |
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タイトル |
ファーストパーティ,サードパーティを考慮した自己情報制御の提案 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Mechanism for Individual Control of First-Party and Third-Party Accessibility to User Information |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
プライバシー保護,行動ターゲティング広告,Third-party Cookie,透明性 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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セコム株式会社IS研究所 |
著者所属 |
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セコム株式会社IS研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Intelligent Systems Laboratory, SECOM Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Intelligent Systems Laboratory, SECOM Co., Ltd. |
著者名 |
坂本, 一仁
松永, 昌浩
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著者名(英) |
Takahito, Sakamoto
Masahiro, Matsunaga
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Webサイトには,ファーストパーティのコンテンツと,サードパーティの広告やSNS連動機能等が混在している.ユーザは,画面上に表示されたWebサイトの内容や自身が入力した内容等,可視な情報を基にして,Webサイトの利用や自身の情報提供に関する判断を行っている.しかし,ユーザに不可視な状態で,多くのブラウザ情報と端末情報が送信されているため,ユーザは実質的な情報の利用,共有の範囲を認識することが難しい.本稿では,Webサイトを利用するユーザが,自身の提供している情報と,情報が共有される範囲を容易に理解でき,自身が管理するIDで,情報提供に対する選択と流通範囲の制御が可能な仕組みを提案する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A website includes its own contents and third-party contents such as advertisements and SNS widgets. A user decides to use a website and to send his or her own data on the basis of visible information, which is displayed by the contents on the website and entered data by the user. However, a lot of browser data and device information is hidden from the user. Therefore, it is hard for users to determine how their information is actually used by third-parties, and to what extent that information is shared. This paper proposes a novel mechanism. A user manages his or her own ID by controlling what information is obtained and to what extent is shared to third-parties. By using this mechanism, the user has a clearer understanding of the accessibility of his or her own information. |
書誌情報 |
コンピュータセキュリティシンポジウム2014論文集
巻 2014,
号 2,
p. 627-634,
発行日 2014-10-15
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |