WEKO3
アイテム
擬似マルウェア体験によるAndroidパーミッションと脅威の関係の学習
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102030
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1020301a5e7a75-1292-4f9f-ae7e-8264f51e64db
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]()
2100年1月1日からダウンロード可能です。
|
Copyright (c) 2014 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
|
|
SE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-07-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 擬似マルウェア体験によるAndroidパーミッションと脅威の関係の学習 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Learning Relation between Android Permissions and Threats by Experiencing Pseudo Malware | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Web・スマートフォン | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
芝浦工業大学大学院理工学研究科電気電子情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
芝浦工業大学大学院理工学研究科電気電子情報工学専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Division of Electrical Engineering and Computer Science, Graduate School of Engineering, Shibaura Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Division of Electrical Engineering and Computer Science, Graduate School of Engineering, Shibaura Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
加藤, 真
× 加藤, 真
|
|||||||
著者名(英) |
Makoto, Kato
× Makoto, Kato
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年 Android を対象としたマルウェアは増加している.Android におけるマルウェアの多くは要求するパーミッションの範囲で悪事を働くものである.そのため、ユーザはパーミッションを確認することで明らかに怪しいものを回避することが出来るが,ユーザの多くはパーミッションに対する知識不足からその確認を怠り,マルウェアによる攻撃を許している.この問題に対し,我々は擬似マルウェアの体験によるセキュリティリテラシの向上を目的とした教育について提案してきた.本稿では,体験させる擬似マルウェアの構成やその作成方法について議論する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recent years, Android malware is increasing. Most of the Android malware execute malicious attacks within the scope of permissions which were approved by a user. Therefore user can avoid being infected with obvious malware by checking required permissions. However, many users neglect checking permissions and get infected. For this problem, we have proposed educational method for improving user's security literacy by experiencing behavior of pseudo malware. In this paper, we discuss structure of pseudo malware and generating method of it. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 2014-SE-185, 号 11, p. 1-6, 発行日 2014-07-02 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |