WEKO3
アイテム
置いてけぼりを防ぐミーティングシステムの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101235
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101235c7b64849-03f6-4a6f-9970-c130e1344267
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 置いてけぼりを防ぐミーティングシステムの提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Proposal of meeting system to prevent left behind | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University Graduate School | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者名 |
仙道, 航
× 仙道, 航
|
|||||||
著者名(英) |
Wataru, Sendo
× Wataru, Sendo
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 大学や大学院の学生の教育研究活動において PowerPoint などを用いたゼミナールが広く行われている.ゼミナールでは,専門性の高いテーマについての活動報告を行うことから,実際に当該テーマについて研究活動を行っている発表者とそうでない聴講者との間に知識量の差が生じやすい.聴講者が発表に対し理解できないままゼミナールが進行していく状態はゼミナールの研究テーマをより良いものにするという目的を妨げる一つの要因になりうる.本稿では,発表資料に記載されているキーワードについて事前に調査を行い,発表時に聴講者へと提示する,聴講者がわからないキーワードを発表者に知らせて説明を促すことにより理解を促すためのシステムを提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Seminar using PowerPoint and in educational and research activities of students and graduate university is widely performed. In the seminar, from doing activity report of topics highly specialized, the difference between the amount of knowledge is likely to occur between the audience not the case with the announcement who is doing the research activities on the theme actually. State to continue to progress seminar audience remains incomprehensible to the announcement can be a factor of one to prevent the goal of how to improve the research theme of seminar. In this paper, we propose a system for promoting understanding by encouraging explanations as to tell the presenter conducted a survey in advance for the keywords listed in the press release is presented to the audience at press time and keywords that do not know the audience proposed. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 2014-HCI-158, 号 2, p. 1-7, 発行日 2014-05-15 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |