WEKO3
アイテム
大学連携における学生意識調査から得られた学生タイプに関する検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100979
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100979a16d5191-9e51-4efc-92fc-7dde18718646
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 大学連携における学生意識調査から得られた学生タイプに関する検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Examination on Student Types Obtained from an Students' Consciousness Survey in University-Cooperation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
福井県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
仁愛女子短期大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
システムグラフィ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福井工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
仁愛大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福井県立大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fukui Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Jin-ai Women's College | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
System Graphi co.,ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fukui University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Jin-ai University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fukui Prefectural University | ||||||||
著者名 |
徳野, 淳子
× 徳野, 淳子
|
|||||||
著者名(英) |
Junko, Tokuno
× Junko, Tokuno
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 福井県大学間連携事業 (F レックス) では,教学 IR(Institutional Research) の初期段階の取り組みとして,2010 年度から学生意識調査を実施している.本調査は,学生の将来設計や授業外の過ごし方,大学生活で身についた知識や技能など多角的な視点で学生像を分析することで,学生理解や教育改善に関わる IR データを提供することを目的としている.本稿では,最新の分析結果として,2013 年度に行った F レックス学生意識調査アンケートの結果について報告する.その中で,過去の分析結果と比較しながら,新たに見られた学生タイプやその特徴について報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In F-LECCS (Fukui Learning Community Consortium), we have implemented a students' consciousness survey as the initial phase of IR (Institutional Research) for teaching and learning since 2010. The purpose of this survey is to provide data for IR concerning students' perceptions and education reform by analyzing the students in multiple perspectives such as future perspective, out-of-class studies, acquisition of knowledge and skills. In this paper, we show the latest analysis results of F-LECCS students' consciousness survey conducted in 2013. Among them, we describe the new students' types and their characteristics which were not appeared in previous analysis results. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12496725 | |||||||
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE) 巻 2014-CLE-13, 号 3, p. 1-8, 発行日 2014-05-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |