2024-03-30T01:01:30Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001950932024-03-29T05:26:34Z01164:01579:09681:09756
プログラマブルSoCを活用した自動運転ロボットにおける交通信号検出タスクの設計空間探索Design space exploration for traffic signal detection task in automatic driving robot utilizing programmable SoCjpnアーキテクチャ,設計手法http://id.nii.ac.jp/1001/00195004/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=195093&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2019 by the Information Processing Society of Japan京都大学大学院情報学研究科京都大学大学院情報学研究科京都大学大学院情報学研究科京都大学大学院情報学研究科京都大学大学院情報学研究科新田, 泰大田村, 爽高瀬, 英希高木, 一義高木, 直史プログラマブル SoC における SW / HW 協調システムの設計では構成可能なシステム構成の候補から,目的を満たすシステムを選択する必要がある.本稿では自動運転ロボットの交通信号検出タスクにおける設計空間探索を行い,リソース使用量および性能評価を行った.探索の結果,リソース使用量に対する処理性能の向上の観点では,HOG 特徴量計算を HW 化することで最も FPGA を活用できることが明らかになった.In the SW / HW cooperative design system in the programmable SoC, it is necessary to select a system that satisfies the objective from the configurable system candidates. In this paper, we conducted a design space exploration in the traffic signal detection task of the autonomous driving robot, and evaluated resource utilization and performance. As a result of the exploration, from the viewpoint of improving the processing performance with respect to the resource utilization, it became clear that FPGA can be utilized most effectively by offloading HOG feature calculation to hardware.AN10096105研究報告システム・アーキテクチャ(ARC)2019-ARC-23513172019-03-102188-85742019-03-06