2024-03-29T10:18:40Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001866632023-04-27T10:00:04Z01164:08666:09438:09439
読書時と読解時の視線の関連性調査方式A method to investigate the relevance of gaze during reading and understandingjpn教育支援http://id.nii.ac.jp/1001/00186575/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=186663&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2018 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.筑波大学附属視覚特別支援学校宇都宮大学教職大学院宇都宮大学工学部村山, 慎二郎原田, 浩司青木, 恭太児童の読書特性を把握するために,視線追跡装置を使用して目の動きを計測しつつ,パソコン画面で表示された短文を児童に読ませたあと 3 個の選択を持つ 5 問の質問に解答させる.短文読書時と解答するときの視線分析から,児童の読書傾向を可能にする方式について報告する.Using a gaze tracking device, let the students read the short sentences displayed on the personal computer screen and have them answer five questions with three choices. We report the method to enable children's reading tendency from gaze analysis when answering short sentence reading.AA12752949研究報告アクセシビリティ(AAC)2018-AAC-634162018-03-022432-24312018-03-01