2024-03-29T04:35:02Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001822002023-11-14T00:51:14Z06164:06165:06630:09193
キーフレームおよびそれらの間の連続軌道に基づくコンピュータ内での身体運動の記述方法The description of humanoids' movement in computer based on key frames and continuous paths between start key frame and goal key framejpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00182112/Conference Paperhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=182200&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan神戸大学工学部情報知能服部, 元史高森, 年個々の人間の詳細な身体運動データを生成できるシステムの開発を目的とする。現時点までで、(A)動作の開始から終了の間の身体の動きの構造を一瞥で概観できて、(B)動作におけるkey frameたちを設定でき、(C)key frameからkey frameの間の速度分配を設定でき、(D)key frameからkey frameの間の軌道の曲率を設定できる動作記述方法を実装したので、そのシステムに関して報告する。In order to simulate actions of humans and display those actions by CG animation, the authors are developing a software by which one can generate the detailed body movement data which express many emotions. In this report, that movement editing system by which (A) one can view the outline of an action, (B) one can set key frames of an action, (C) one can adjust speed between key frames, (D) one can adjust the curvature of the path between key frames.じんもんこん2002論文集20022973042012-09-202017-06-01