2024-03-29T10:39:48Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001790432023-04-27T10:00:04Z01164:06757:09036:09146
コンテンツの合成の面白さに着目した複数作者によるゲームの合成の試みA Trial of Mixing Games Created by Multiple Users Focused on Fun of Mixing Contentsjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00178955/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=179043&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan玉川大学工学部ソフトウェアサイエンス学科玉川大学工学部ソフトウェアサイエンス学科玉川大学工学部ソフトウェアサイエンス学科朝倉, 雅貴阿部, 秋水塩澤, 秀和本研究は,“コンテンツの合成を楽しむ” という考え方 (コンテンツの合成の面白さ) に着目し,別々のユーザが作成したゲームから,それらの構成要素を合成して新たなゲームを自動生成するシステムを提案する.これによって,ユーザは合成されたゲームの組み合わせを楽しみ,参加したユーザ同士のコミュニケーションが活性化することが期待できる.このアイデアを実現するために,合成機能を持ったアクションゲーム製作ツールを試作し,ユーザに使用してもらってソフトウェアの評価や改善案についてアンケートを行なった.This paper focuses on the idea of enjoying mixing contents, and proposes a system that mixes /compounds elements in video games created by different users to generate a single mixed game automatically. As a result, participating users will enjoy various combinations of mixed games, and it is expected that communication among participating users will be activated. In order to realize this idea, we developed an action game making tool with the mixing function and asked users to use it, then conducted a questionnaire on evaluation of the software and ideas for its improvement.AA12628338研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC)2017-DCC-163162017-05-192188-88682017-05-17