2024-03-29T11:30:26Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001770872023-04-27T10:00:04Z01164:04842:09060:09061
オンラインプログラミング学習環境BitArrowを用いたJavaScriptの授業実践報告Report of JavaScript Lessons on 'BitArrow', Online Programming Learning Environmentjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00177053/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=177087&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan神奈川県立柏陽高等学校東京農工大学東京農工大学明星大学大阪電気通信大学間辺, 広樹長島, 和平並木, 美太郎長, 慎也兼宗, 進高等学校情報科のプログラミング入門の授業において,JavaScript の学習をオンライン学習環境 BitArrow を用いて実践した.4 回の授業の様子とテスト及びアンケートの結果から,BitArrow の有用性を評価する.その上で,基本制御構造の理解を目的として実践した授業内容を今後のプログラミング教育の一手法として提案する.This paper provides a report of programming lessons at high school by using 'BitArrow', online programming learning environment. Through the observation of the students at classes, results of test and questionnaire survey, we evaluated BitArrow. Additionally, we suggest the lesson plans for understanding of basic control structure as a programming educationAN10096193研究報告コンピュータと教育(CE)2017-CE-1383182017-02-042188-89302017-01-27