2024-03-29T21:13:57Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001767962024-03-29T05:26:34Z01164:06390:09035:09041
観光の振り返りを支援する観光日記生成/印刷システム「KaDiary/カダイアリー」の開発と運用Development and Operation of Travel Diary Generating/Printing System(Kadiary) which Supports Looking Back on Tourismjpnグループウェア応用http://id.nii.ac.jp/1001/00176762/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=176796&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan香川大学大学院工学研究科香川大学大学院工学研究科株式会社リコー株式会社リコー香川大学総合情報センター香川大学工学部香川大学工学部熊野, 圭馬宮川, 怜國枝, 孝之山田, 哲後藤田, 中紀伊, 雅敦八重樫, 理人観光情報は,観光の動機づけとなり,行動の効率化を促す 「事前情報」,観光中に観光地において入手される 「現地情報」,観光後に自身の観光行動をまとめた 「事後情報」 に分類することができる.観光情報に関する取り組みの多くは,「事前情報」,「現地情報」 に関するものであるが,近年 「事後情報」 に関する取り組みが注目されている.著者らは,観光の振り返りを支援する観光日記生成 / 印刷システム 「 KaDiary / カダイアリー」 の開発し,香川県小豆島において運用を行った.カダイアリーは,観光者が観光中に撮影した写真から観光日記を生成することで,観光における 「事後情報」 の生成を支援している.本論文では,カダイアリーの開発と運用について述べる.Tourist information is classified into ”Pre-information” that motivates tourism and promotes efficiency of behaviors, ”Spot-information” that is obtained in tourist spots during tourism, ”Post-information” that summarizes tourists' behavior after tourism. Many of efforts that related to tourists information are concerned ”Pre-information” and ”Spot-information”, but in recently efforts of ”Post-information” have attracted attention. The authors developed the travel diary generating/printing system (KaDiary) which supports looking back on tourism, and operated in Shodo Island, Kagawa Prefecture. KaDiary supports generating ”Post-information” by generating travel diary from photos which are taken by tourists during tourism. This paper describes development and operation of KaDiary.AA12628327研究報告コンシューマ・デバイス&システム(CDS)2017-CDS-1846162017-01-132188-86042017-01-12