2024-03-29T05:35:50Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001753562023-11-14T00:51:14Z06164:06165:06210:08931
RTSゲームにおける戦略的な思考の人工知能の研究Artificial Intelligence of Strategic Planning in Real-time Strategy Gamesjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00175322/Conference Paperhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=175356&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan東京工科大学大学院バイオ・情報メディア研究科コンピュータサイエンス専攻東京工科大学コンピュータサイエンス学部万, 鵬Reijer, Grimbergen戦略的な思考は経済分野,軍事分野などいろいろな分野で使用されている. 本研究では, RTSゲームのStarCraft2環境で戦略的な思考が出来る人工知能の実験をする.相手より戦略優位に行くことが出来れば, 戦略的な思考の人工知能を有効と判断する. Strategic planning is always used in military, economic and other areas. This paper describes how to use the strategic planning into the area of AI research. I will use a RTS game setting named StarCraft2 to test the feasibility of strategic planning in the AI research.ゲームプログラミングワークショップ2016論文集20161621662016-10-282016-10-26