2024-03-28T19:23:56Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001579392023-04-27T10:00:04Z01164:03980:08489:08490
信号制御によるCO<sub>2</sub>削減効果の交通シミュレーションによる評価Simulation based Evaluation of Traffic Signal Control for Less CO<sub>2</sub> Emissionjpn交通流http://id.nii.ac.jp/1001/00157905/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=157939&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan滋賀大学梅津, 高朗CO2 排出量の大きな割合を占める自動車による排気ガス量の削減は,CO2 削減には必要不可欠である.排気ガス量は自動車の挙動によって大きく変化するため,信号機等の適切な制御による交通制御が排気ガス量削減に効果的であると考えられる.しかし,既存の信号機制御の多くは停止時間削減を目的としており,信号機における停止時間と停止回数のトレードオフ性から,排気量削減に効果的である信号停止回数の削減に効果的でないという問題点がある.本稿では交通シミュレーションを用いて,CO2 排出量の削減を目的とした信号制御手法に付いて検討を行う.It is important to reduce the amount of CO2 emission from vehicles, since it takes a large part of total CO2 emission. The amount of CO2 emission significantly depends on the behavior of a vehicle. So, smooth traffic conditions controlled by well-designed signal control strategy is effective for the purpose. There have been a lot of signal control methods designed for reducing stop duration of vehicles. However more effective way to reduce CO2 emission is to reduce frequency of stops of vehicles. In this paper, I discuss about simulation based evaluation of signal controlling method for CO2 reduction.AA11515904研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)2016-ITS-643162016-02-292188-89652016-02-26