2024-03-29T22:10:22Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001071692024-03-29T05:26:34Z01164:04842:07441:07748
多人数インタラクティブ型教材の開発-タブレット世代のための協調学習-Development of Interactive Learning Material for Student Group - Collaborative Learning for Tablet Agejpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00107145/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=107169&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan広島大学立教大学PatJ栄諧情報システム(株)広島文教女子大学広島大学広島大学広島大学王, 孜博岡, 将太郎冨田, 達郎槌本, 裕二庄, ゆかり隅谷, 孝洋長登, 康中村, 純タブレット端末の特徴を活かした協調学習のための教材を検討する.今回は,例として,タブレット上で開発している協調学習のための統計教材について報告する.特にタブレットの特徴を生かした 「鍋共食型学習」 の可能性について議論する.We study learning materials with a tablet such as iPad for the collaborative leaning. Here we consider how to employ the advantage of tablet in a university class. As an example we report a content for the statistics on the iPad. Surrounding a casserole (Japanese Nabe) type learning will be discussed.AN10096193研究報告コンピュータと教育(CE)2014-CE-1272142014-11-292014-11-20