2024-03-28T22:54:11Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:001066052023-11-14T00:51:14Z06164:06165:06462:07729
ファーストパーティ,サードパーティを考慮した自己情報制御の提案A Mechanism for Individual Control of First-Party and Third-Party Accessibility to User Informationjpnプライバシー保護,行動ターゲティング広告,Third-party Cookie,透明性http://id.nii.ac.jp/1001/00106581/Conference Paperhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=106605&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japanセコム株式会社IS研究所セコム株式会社IS研究所坂本, 一仁松永, 昌浩Webサイトには,ファーストパーティのコンテンツと,サードパーティの広告やSNS連動機能等が混在している.ユーザは,画面上に表示されたWebサイトの内容や自身が入力した内容等,可視な情報を基にして,Webサイトの利用や自身の情報提供に関する判断を行っている.しかし,ユーザに不可視な状態で,多くのブラウザ情報と端末情報が送信されているため,ユーザは実質的な情報の利用,共有の範囲を認識することが難しい.本稿では,Webサイトを利用するユーザが,自身の提供している情報と,情報が共有される範囲を容易に理解でき,自身が管理するIDで,情報提供に対する選択と流通範囲の制御が可能な仕組みを提案する.A website includes its own contents and third-party contents such as advertisements and SNS widgets. A user decides to use a website and to send his or her own data on the basis of visible information, which is displayed by the contents on the website and entered data by the user. However, a lot of browser data and device information is hidden from the user. Therefore, it is hard for users to determine how their information is actually used by third-parties, and to what extent that information is shared. This paper proposes a novel mechanism. A user manages his or her own ID by controlling what information is obtained and to what extent is shared to third-parties. By using this mechanism, the user has a clearer understanding of the accessibility of his or her own information.コンピュータセキュリティシンポジウム2014論文集201426276342014-10-152014-10-31