2024-03-28T19:56:39Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000994342023-04-27T10:00:04Z01164:01384:07508:07509
車載制御ソフトウェアモデルのための差分検出アルゴリズムA Difference Detection Algorithm for Automotive Control Software Modeljpn制御システムhttp://id.nii.ac.jp/1001/00099412/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=99434&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan豊田中央研究所トヨタ自動車荒木, 円博加賀, 智之Simulink などの車載制御モデルを対象に,モデル間の差分を漏れなく検出するためのアルゴリズムを開発した.アルゴリズムは,モデルの対に対応したグラフ対を入力とし,最大共通部分グラフの近似解を貪欲法で求める.Simulink モデルを模したグラフ対 (エッジ数 200-2000 の 4 分木の対) に,このアルゴリズムを適用したところ,実行時間はエッジ数に対して線形増加の傾向を示した.2000 エッジでの実行時間は,Intel Xeon W3520 2.67GHz の計算機上で 3 秒以下であった.On automotive control software model such as Simulink model, we developed model comparison algorithm to detect model differences exhaustively. The algorithm takes graph pair corresponds model pair, then greedily maximize common subgraph. As an experiment, we apply the algorithm to Simulink model like graph pair (4-ary tree pair of edges:200-2000). Elapsed time on the experiment is linearly increased against edges. On 2000 edges tree, the time was in 3 seconds with Intel Xeon W3520 2.67GHz processor.AN10112981研究報告ソフトウェア工学(SE)2014-SE-18324182014-03-122014-03-07