2024-03-29T07:18:44Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000992062023-04-27T10:00:04Z01164:03027:07385:07500
コンセプト写真の配色に注目したブランドイメージの分析Analysis of Brand Image Based on Concept Photos of Color Schemejpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00099184/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=99206&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan中央大学理工学部中央大学理工学部振屋, 大貴加藤, 俊一企業は,ブランドイメージ戦略や差別化戦略を行うためにブランドイメージの分析が必要となることが多い.この際,一般的に利用される分析手法としてポジショニングマップなどがある.しかしこの手法では,ブランドのデザインの特徴を客観的に分類することが難しい.そこで本稿では,客観的なデザインの特徴を考慮したブランドイメージの分析をするために,カタログなどに利用されているブランドイメージを反映させた写真 (コンセプト写真) からデザインの特徴として写真の配色を利用して,ブランドイメージを容易に見比べることのできるシステム構築を検討した.Companies require an analysis of brand image in order to perform the differentiation strategy and brand image strategy. At this time, there is a position map as an analytical method that is commonly used. However, in this method the characteristics of the design of the brand is not easily classified objectively. In this study, in order to do an analysis of brand image that takes into account the characteristics of the design objectively, by using the color scheme of the photo as a feature of the design from photo (concept photo) which is used in the catalog that reflects the brand image we examined the system architecture that can be visually compare the brand image.AA1221543X研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)2014-HCI-1577132014-03-062014-03-06