2024-03-28T19:07:39Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000708892023-04-27T10:00:04Z01164:03980:06050:06198
都市道路網におけるリンク旅行時間の解析と推定Analysis and Estimation of Link Travel Time in Urban Road Networksjpn交通制御http://id.nii.ac.jp/1001/00070889/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=70889&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan弓削商船高等専門学校福山大学福山大学藤井, 温子清水, 光森藤, 義之本稿では,動的経路誘導システムの基礎となる都市道路網におけるリンク旅行時間の解析と推定について考察する.最初に,平均リンク旅行時間の解析の基礎となる信号交差点における交通流ダイナミクスが,非線形ダイナミックシステムで記述される.つぎに,平均リンク旅行時間が,交通流ダイナミクスや信号制御パラメータ,下流側信号交差点における車の進行方向などを考慮して解析される.平均リンク旅行時間の測定は,試験車走行法の一つである平均テスト法を用いて実施した.さらに,本稿で提案した解析法に基づき平均リンク旅行時間をシミュレーションにより推定する.最後に,平均テスト法で求めた測定値とシミュレーションにより求めた推定値を比較することにより,推定精度について考察する.This paper studies the analysis and estimation of the link travel time in urban road networks. The traffic flow dynamics is described by a nonlinear discrete dynamic system at signalized intersections based on the volume balance. The mean link travel time are analyzed according to the classification of the traffic flow, offset control and moving direction at downstream signalized intersections in urban road networks. The mean link travel time are measured by the average rate of speed of the traffic stream which is one of test-car techniques. According to their analyses, the mean link travel time are estimated for two routes in Fukuyama city, Japan.AA11515904研究報告高度交通システム(ITS)2010-ITS-4311172010-11-042010-11-02