2024-03-29T08:24:51Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000669222023-04-27T10:00:04Z01164:04842:05634:05931
学内向けデジタルサイネージの視線情報によるデザイン評価Display Design of Digital Signage based on Eye-tracking Analysisjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00066922/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=66922&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan広島国際学院大学名古屋大学広島大学遠藤, 潤一茂登山, 清文中村, 純近年,大型ディスプレイ等を用いたデジタルサイネージと呼ばれるメディアが,新しいメディアとして注目されている.将来的には教育においても重要なメディアになると予想される. 教育での活用を視野に,本研究では画面デザインの基礎的な評価を行った.イベント情報を掲載するデジタルサイネージを対象に,アイカメラの視線情報を用いてデザインの分析と評価を行った.その結果から,情報提供に適すると推測されるデザイン要素を抽出した.This pamphlet is to evaluate the display design of the digital signage that displays information. We confirm which elements of the screen design were evaluated. The glance movement was measured based on the result of a psychological distance. The feature of the glance movement and the gazing point was investigated.AN10096193研究報告コンピュータと教育(CE)2009-CE-1023142009-12-042009-12-08