2024-03-29T05:44:43Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000584982023-04-27T10:00:04Z01164:05305:05309:05311
第1回UECコンピュータ大貧民大会(UECdaF2006)の報告Report of the First UEC computer DAIHINMIN championship (UECda-2006) jpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00058498/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=58498&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学大学院I情報通信工学専攻電気通信大学情報通信工学科大久保誠也小林, 正人本多, 武尊眞鍋秀聡青木, 輝人柿下, 容弓小松原, 頌之西野, 哲朗本稿では,2006年11月18日にUEC(電気通信大学)で開催された,第1回UECコンピュータ大貧民大会(UECda-2006)の概要を報告する.大貧民は,日本で広く行なわれているトランプ・ゲームのひとつである.本大会は大貧民をプレイするコンピュータ・プログラムを対戦させる大会である.以下では,本大会の概要,本大会で採用した大貧民のルール,大会規模,使用したプログラム,および決勝戦の結果について述べる.In this talk, we give a summary report of the First UEC computer DAIHINMIN championship (UECda-2006) held at UEC (The University of Electronic-Communications) on November 18, 2006. DAIHINMIN is one of the most popular card game played in Japan. In this championship, computer DAIHINMIN engines compete against each other. We present the outline of the championship, the adopted rules, number of participants, used programs, and the result of the final match. AA11362144情報処理学会研究報告ゲーム情報学(GI)200720(2007-GI-017)25322007-03-052009-06-30