2024-03-29T08:30:13Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000583562023-04-27T10:00:04Z01164:05251:05287:05289
空間市場における結合モデルとしての技術連関分析Inter - technology analysis in Virtual market as Sharing modeljpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00058356/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=58356&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan明星大学 情報学部小島, 工同一空間,同一時間を条件とする物理市場の成立に対して,空間市場はそれらが非同期となる.加えて,空間市場はITのインターネットをツールとするため大量のデータ・コンテンツのリアルタイム・コミュニケーションを成立させる.そこに情報触媒としての結合モデルが必要になる.製造業におけるMany to Many型e-Businessにおいては,製品化プロセスとしての生産技術がその対象となる.生産技術の取引は,それ自体の情報表現が困難であるので,製品を媒介とした技術移転確率が問題となる.さらに,その移転確率を構成する単位技術要素の定量化も問題となる.これらの技術移転確率の計算モデルが,結合モデルとしての技術連関分析である.The condition of Real market is the same space, and the same time. As for another make that is Virtual market have to become asynchronous. Sharing model as the information catalyst is needed there. In Many to Many type e-Business in manufacturing, the production technology as the commercialization process becomes the object. As for dealings of the production technology, the expression of information on it is difficult. The technology transfer probability through the product becomes a problem. In addition, the quantification of a unit technological element, which composes the transference probability, becomes a problem, too. These computation models are inter-technology analysis as Sharing model.AA11238429情報処理学会研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP)200185(2001-EIP-013)41482001-09-082009-06-30