2024-03-19T20:59:53Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000581142023-04-27T10:00:04Z01164:05251:05262:05263
高付加価値サービスに関するサービス連携基盤技術Service Interaction Platform Technologies Regarding High Value-added Servicesjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00058114/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=58114&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan日立製作所日立製作所日立製作所日立製作所デュオシステムズ日本電気日本電気日本電気日本電気日本電気富士通富士通富士通NTTコミュニケーションズNTTコミュニケーションズNTTコミュニケーションズ小池, 博高橋, 規生里, 佳史宮本, 大輔牛山, 克彦菊地, 伸治島村, 栄神南, 吉宏山本, 拓磨斉藤, 嗣治金井剛加藤光幾石井章夫島谷明奥平禎田原聡士高付加価値サービスは、多様なネットワーク、システム上にあるサービスが連携し、クロスサイト環境においても多種多様なサービスを安全かつ柔軟に統合したサービスの提供を行うことであると位置付けられる。例えば、地方公共団体が提供する行政サービスには、住民記録サービスや国民保険サービス、児童手当サービス等があり、それらサービスを連携させ、ワンストップサービスを提供することが可能となる。本論文では、「デザインパターン適用開発技法」「観測情報統合提供技術」「認証・認可に関する技術」「サービス提供者または管理者におけるサービス管理基盤技術」について述べる。Service interaction platform technologies are essential to realize high value-added services. Service interaction platform technologies are mainly applied in the public field and enable one-stop online services by securely and flexibly combining various kinds of services, which are operated under different policies or established under different system architectures. One-stop services transform citizens’ daily lives more convenient by, for example, improving online application procedures to the local administrations and companies. The core components of service interaction platform technologies are development techniques applying design patterns, technologies offering integrated monitoring information, technologies regarding authentication and approval, and service management technologies for service providers and managers.AA11238429情報処理学会研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP)2006128(2006-EIP-034)382006-11-302009-06-30