2024-03-29T23:04:43Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000441012024-03-29T05:26:34Z01164:03865:03906:03909
ポリゴン3D仮想物体のNURBS圧縮転送の一検討Proposal of data Conversion from control points reduced NURBS free surface to polygon mesh, reverse procedure and testing the reconstruction though a mobile access network.jpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00044101/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=44101&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan三菱電機情報技術総合研究所愛知県立大学情報科学部三菱電機情報技術総合研究所亀田, 通井手口, 哲夫厚井, 裕司本論文は,個性的表現の自由曲面で構成されたポリゴン仮想物体を無線回線で転送する場合の,ラスター群に変換されNURBS(Non-Uniform Rational B-Spline)自由曲線群として,制御点節減処置後に送出され,受信後は可変粒度ポリゴンで生成し,レンダリング処理して仮想物体を可視化される過程における,受信後の再現手段について,その実用性を検証した.It is difficult to transfer a conspicuous object with free surface by narrow bandwidth medium, because of data explosion. This paper is for confirming a method of data conversion from reduced NURBS's face to polygon mesh on receiver side. We use some cogitation for data discordance due to reduction, As a result, we can make a fine grain polygon objects.AA11851388情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL)200048(2000-MBL-013)17232000-05-262009-06-30