2024-03-19T21:48:29Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000416842023-04-27T10:00:04Z01164:03616:03682:03683
マルチメディアプラットフォームにおけるネットワークプロトコルNetwork Protocols for Multimedia Platformsjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00041684/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=41684&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of JapanNTT情報通信研究所NTT情報通信研究所NTT情報通信研究所NTT情報通信研究所慶應義塾大学木原, 誠司尾上, 裕子盛合, 敏南部, 明徳田, 英幸マルチメディア処理の中でも,動画や音声に代表される,時間軸方向に連続な性質を持つ連続メディアの処理が重要な課題である.本稿では,連続メディア処理のためのプラットフォームにおける,ネットワーク通信プロトコルについて述べる.そして,前もって資源を予約するプロトコルであるST?IIの実装と,動的なQOS制御を行なうプロトコルであるMPCの設計と実装について説明する.Continuous media, such as digitized audio and video, has timing constraints, so it is important to handle them on multimedia systems. This paper describes network communication protocols suitable for continuous media. It also describes an implementation of ST-II a protocol which reserves resources in advance, and explains MPC, an original protocol which controls resources dynamically.AN10438399情報処理学会研究報告オーディオビジュアル複合情報処理(AVM)1995117(1995-AVM-011)15201995-12-072009-06-30