2024-03-19T18:32:44Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000379952023-04-27T10:00:04Z01164:03206:03212:03213
モーショングラフのスプライシングによるアニメーション生成Splicing Motion Graphs jpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00037995/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=37995&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan大阪大学大学院情報科学研究科大阪大学大学院情報科学研究科大阪大学大学院情報科学研究科大阪大学大学院情報科学研究科野村, 克裕北岡, 伸也北村, 喜文岸野, 文郎モーショングラフのスプライシングによりアニメーションを生成する手法を提案する本手法では,骨盤関節を中心として上半身のアクションと下半身の移動に分けてモーションを扱うまず,アクション用と移動用のモーショングラフを構築する.そして,ユーザが描いたパスに従って下半身動作を生成し,その時の下半身にユーザが指定した上半身の類似部分を結合することでアクションを合成する.これにより,モーション数の削減を図りつつ,制御可能なアニメーションの生成を実現する.We propose a method for generating realistic, controllable animation by splicing motion graphs. In our method, we represent the motion as upper-body action and lower-body locomotion. The method first constructs action motion graphs and locomotion motion graph. It next generates lower-body locomotion along user's paths and splices the upper-body action using spatial relationships between the action and the locomotion motion graph of the upper-body. By this approach, we realize controllable animation generation while reducing the number of motions. AN10100541情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG)2007111(2007-CG-129)79842007-11-132009-06-30