2024-03-29T10:15:17Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000358482023-04-27T10:00:04Z01164:02836:02927:02929
Real ? Time Mach 3.0における連続メディアサーバの実験 -QOS制御を取り入れたQuickTime Playerの評価-Experiments with a Continuous Media Server in Real - Time Mach 3.0jpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00035848/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=35848&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 1993 by the Information Processing Society of Japan慶應義塾大学環境情報学部慶應義塾大学環境情報学部/カーネギーメロン大学計算機科学部舩渡, 大地徳田, 英幸本稿では、マルチメディア統合環境プロジェクトにおいて研究開発している分散マルチメディア環境を実現する基盤技術の中で、Real?Time Mach3.0上での連続メディアサーバの実験に関して報告する。まず連続メディアオブジェクトのモデルを紹介し、サービスの質()、空間的解像度と時間的解像度、QOSクラス、QOSコントロールの概念を示す。さらにReal?Time Mach3.0上でのリアルタイム処理の特徴について説明し、連続メディアサーバのプロトタイプとして、Real?Time Mach3.0上で作成したQuickTime Playerについて述べる。最後にQuickTime Playerの評価を通じて、リアルタイムスレッドを用いたQOSコントロールモデルの実証と、連続メディアサーバ構築に関する問題点を明らかにする。In this paper, we describe the evaluation of a prototype of continuous media server which has been implemented on top of the Real-Time Mach3.0 Microkernel. We, first, introduce the notion of continuous media objects, quality of services (QOS), the spatial and the temporal resolution, QOS classes, and QOS control for continuous media objects. The real-time facilities of Real-Time Mach3.0 and the structure of the QuickTime player are described. We then show the evaluation results of the QuickTime player and summarize the issues of implementing continuous media servers which can guarantee a given QOS level.AN10116224情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS)199358(1993-DPS-061)75821993-07-082009-06-30