2024-03-29T04:01:57Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000354672023-04-27T10:00:04Z01164:02836:02907:02910
圧縮オーディオ・ビデオのための連続メディア転送プロトコルの研究Continuous Media Transmission Protocol for Compressed Audio ・ Video Datajpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00035467/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=35467&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan東洋大学工学部情報工学科東洋大学工学部情報工学科知念, 正柴田, 義孝高速ネットワーク上でVoD (ideo?on?Deman)サービスを実現するためには、転送効率を高めるために圧縮技術の利用が有効であるが、単位時間に転送されるデータ量が変化するため、可変レート転送が必要となる。又、クライアント及びサーバやネットワークの動的な負荷変動によるパケット紛失が発生し、フレームレートが変動しQoSが維持できない場合もある。そこで本研究では、動画像圧縮法としてMPEGを使用した場合の2つの可変ビットレート転送方式を導入して、パケットオーディオ・ビデオシステムのプロトタイプをFDDI上に構築し、負荷変動に対するパケット紛失及びスループットの評価を行なった。In order to realize VoD (Video-on-Demand) service through high speed network, it is necessary to use video compression technique. However, since the data size for each video frame varies in time, variable bit rate transmission is required. Also, due to packet loss by increase of CPU load in client and server station over network, the video frame rate is seriously influenced, eventually, the user requested QoS is not guaranteed. In this paper, we introduce two continuous media tramsmission methods to realize variable bit rate transmission. The performance evaluation of packet loss and effective frame rate when the CPU load on client station has been changed, is analyzed using the prototyped Packet Audio・Video System (PAVS).AN10116224情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS)199663(1996-DPS-077)7121996-07-122009-06-30