2024-03-29T00:01:30Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000336792023-04-27T10:00:04Z01164:02735:02796:02801
NPC動作アルゴリズムの自動生成に関する考察Consideration Concerning Automatic Generation of NPC Operation Algorithmjpnhttp://id.nii.ac.jp/1001/00033679/Technical Reporthttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=33679&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japanフィルインカフェ長久, 勝コンピュータゲームにおいて、俗に言う敵の動作アルゴリズムを自動生成する方法論についての考察。本稿においては、特に対戦格闘型動作アルゴリズムを非線形最適化手法で自動生成する事について述べる。コンピュータゲームを数理モデルとして捉え、数理的な手法を実際の開発に導入する事を提案する。In the computer games, the methodology by which so-called enemy's operation algorithm is generated automatically is considered. In this text, the thing to generate the fighting grapple type operation algorithm automatically especially by the nonlinear optimization technique is described. The computer game is caught as a mathematical principle model and the thing to introduce the mathematical principle technique into an actual development is proposed.AN10505667情報処理学会研究報告数理モデル化と問題解決(MPS)199827(1997-MPS-018)55601998-03-202009-06-30