2024-03-29T08:07:12Zhttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_oaipmhoai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:000182662020-10-27T05:03:34Z00934:01119:01126:01129
自動車制御分散システムの静的スケジューリング手法A Static Scheduling Method\\ for Distributed Automotive Control Systemsjpn実時間処理http://id.nii.ac.jp/1001/00018266/Articlehttps://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/ej/?action=repository_action_common_download&item_id=18266&item_no=1&attribute_id=1&file_no=1Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan名古屋大学大学院情報科学研究科情報システム学専攻名古屋大学大学院情報科学研究科情報システム学専攻名古屋大学大学院情報科学研究科情報システム学専攻村上, 尚彦冨山, 宏之高田, 広章現在,自動車の制御系ネットワークでは,従来のCAN(Control Area Network)に代わる,次世代向けの規格としてTTP,FlexRayなどが提案され,CANと併用されつつある.TTPとCANを統合した分散システムのスケジューリングに関する研究は従来より行われているが,そこで用いられているモデルは現実的ではなく,探索の範囲もその手法の性質によって限定されている.本論文では,それらの問題を指摘し,より実用的で柔軟なスケジューリング手法を提案する.我々はその対象として,FlexRayとCANを統合した自動車制御分散システムを扱う.Today, TTP and FlexRay are developed and expected to be adopted as the next generation automotive control network, together with current CAN (Control Area Network). Scheduling approaches for TTP and CAN based distributed systems have been studied, but they use unrealistic models and the range of the search is limited by the character of their methods. This paper points out such problems and proposes a more practical and flexible method. We target the distributed automotive contorol systems which integrate FlexRay and CAN.AA11833852情報処理学会論文誌コンピューティングシステム(ACS)48SIG8(ACS18)2032152007-05-151882-78292009-06-30